en gång när jag var 4a....

när jag var liten var min käraste ägodel en vit dunkudde eller rättare sagt en kudde som varit vit en gång i tiden men eftersom jag vägrade ha örngott på denna så var den något ful i färgen eftersom den följde med överallt (tex hade jag fötterna på den när jag satt på toa) min mamma tyckte att denna kudde var lite ful o snuskig så hon bestämde sig för att tvätta den när jag var ute o lekte men under tvätten hände en liten olycka o när mamma öppnade tvättmaskinen (som var toppmatad om jag inte minns fel?!) var den fylld med dun!!! hon ropade in mig och berättade det hemska som hänt o trodde nog att hon aldrig skulle bli förlåten!! -får jag se på kudden, var min första reaktion o när jag senare stog o tittade ner på allt dun så förstod jag att det bara fanns ett sätt att lösa detta på -då måste jag få din kudde! sa jag till min mamma och så fick det bli!!... som ny ägare av en rosa dunkudde i något större format bestämde jag mig för att det var bäst att jag piffade upp den  och målade gröna solar i hörnen på kudden så mamma -gudförbjude- inte ännu en gång skulle kalla kudden ful o snuskig o göra om samma misstag igen!!.....det gäller att vara listig för att klara livets stora svårigheter!!;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det var faktiskt så att du målade solarna först när kudden blivit smutsig och ful...då tog du till sköhetsknepet som skulle råda bot på tvättsugna mammor!!

2010-05-02 @ 20:39:12
Postat av: mammamumlan

Snacka om gulligt - jag fattar inte hur du kunde behålla lugnet när jag tvättat din gossekudde - all heder till dej lillsötis

2010-05-03 @ 12:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0